Wednesday, 3 July 2024

TATACARA PERMOHONAN SURAT SENAT UiTM

Helo semua. Hari ni aku nak kongsikan serba sedikit tentang tatacara permohonan Surat Senat untuk para alumni UiTM.

Apa itu Surat Senat?

Surat Senat ialah satu dokumen yang lazimnya diperlukan ketika ingin memohon untuk bekerja dengan kerajaan melalui Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA).


Adakah Dikenakan Sebarang Bayaran?

Tidak. 

Butiran yang Terkandung dalam Surat Senat

Antara butiran yang terkandung dalam Surat Senat termasuklah tarikh mesyuarat Senat.

Tatacara Permohonan Surat Senat

1. Kenal pasti Pegawai yang Bertanggungjawab (PIC) bagi fakulti anda. Direktori mereka boleh dicapai di sini.

2. Karang e-mel kepada mereka. Nyatakan sebab anda memohon Surat Senat.

3. Permohonan dijangka mengambil masa beberapa hari bekerja.

Sekian, terima kasih.

No comments:

Post a Comment

NAFKAH TERTUNGGAK BUKAN KEGAGALAN PERIBADI BAPA, TAPI KEGAGALAN SISTEM KAPITALIS

Beberapa minggu lalu, Kerajaan Negeri Selangor mengumumkan bahawa pihaknya sedang merangka mekanisme lebih tegas sebagai “tindakan” terhadap...